Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 6 ~ Winkelen, lunchen & ziek zijn

Maandag 24 november tot woensdag 3 december

Hallo lieve mensen!

Argh, daar gaat het ritme weer…Ik was echt van plan om zondag weer een blog te typen, maar ik werd ziek! Nu ben ik nog steeds ziek, maar ik vond dat ik het nu toch echt maar moest doen, want anders ging het nooit meer gebeuren. Dus ik zit hier nu met een dikke, warme sjaal om mijn nek en heel veel zakdoekjes bij de hand dit te typen!

De afgelopen anderhalve week zijn in een soort roes aan me voorbij gegaan. Ze gaan zo snel! Dingen die een week geleden gebeurden, voelen als 2 dagen. Vorige week dinsdag had ik afgesproken met Merel, Maudi en Laura in Kingston. Na eerst door wat winkels (HEMA!!!) te hebben gelopen, gingen we naar de pizzahut. Daar hebben we heerlijk gegeten en gezellig zitten kletsen. Daarna moesten we allemaal weer redelijk op tijd naar huis, want er moest gewerkt worden!

Woensdag was ik heel erg moe, geen idee waarvan, maar ik vind het een goed excuus om nahet afzetten van de meiden weer terug mijnbed in te duiken en series te kijken! ’s Avonds besloten Merel, Maudi en ik dat we de volgende dag naar Putney gingen om samen te lunchen. Ja. Alweer. Merel was wat later dus Maus en ik gingen alvast in de Pret a Manger zitten. Na een tijdje zagen we Merel voorbij lopen, dus wij zwaaien, maar ze zag ons niet en liep verder. Vervolgens zagen wij dat ze om zich heen keek, zich omdraaide en weer weg liep. Maus en ik zag er de lol wel van in en besloten te wachten tot ze belden. 2 minuten later belde ze inderdaad en lachten legde ik uit dat ze er al 2 keer voorbij was gelopen. Toen we eenmaal compleet waren en lekker geluncht hadden, moesten er nog even boodschappen gedaan worden. Dat hoort er natuurlijk ook bij! 3 Nederlandse meiden die door een lokale supermarkt een vliegen, dat was een heel avontuur, haha. We waren alle drie nog nooit in die supermarkt geweest, dus natuurlijk moesten we 4 keer heel de winkel rond voor we alleshadden.

Daarna weer op naar huis en het begintnu echt koud te worden! Toen ik op het station zat te wachten op de trein aan het wachten was, had ik er spijt van dat ik geen handschoenen bij me had. Uit school gingen we niet direct door naar huis, want een van de meiden had een Netball-wedstrijd. Ik snap de sport nog steeds niet helemaal, maar het is een soort korfbal..maar dan anders. Onder het genot van een warme chocolademelk genoten haar zusje en ik van de wedstrijd. Helaas wonnen ze niet, maar het was alsnog leuk om mee te maken!

Vrijdag zou een drukke dag worden. ’s Ochtends ging ik naar een cross country wedstrijd van de meiden kijken. Dit is een hardloopwedstrijd door het bos van 1.5 km. Zo’n 300 schoolmeisjes deden mee en het was zo leuk om al die meisjes fanatiek te zien rennen! Het bos was redelijk nat, dus ze kwamen allemaal terug met modder over hun hele lichaam. Ze waren allemaal harstikke trost op het feit dat ze hun school mochten representeren en hadden heel veel fun! Na schooltijd kwamen er 11 vriendinnetjes mee naar huis voor een filmavond. We keken Nativity 2 (kerstfilm) met z’n allen en aten daarna een boordje knakworst. Gelukkig gedroegen alle meisjes zich keurig en viel het allemaal mee met de drukte.

Op zaterdag zou ik naar Winterwonderland in Hyde Park gaan samen met Maus, Alana en Janneke. Ha, dat idee was leuk, maar de uitvoering is minder. Het begon er al mee dat we uiteindelijk 3 uur later aankwamen dan gepland was. Janneke en ik hadden het laatste stuk samen gereisd en Maudi en Alana ook. Toen we daar aankwamen was het hartstikke druk, dus voor we elkaar gevonden hadden was het een uur verder. Toen we elkaar gevonden hadden, besloten we om Winterwonderland te laten voor wat het was en ergens te gaan eten. Janneke voelde zich niet lekker, dus die ging weer terug naar huis. Met z’n drieën gingen we vervolgens naar Vapiano. Dit is een Italiaans restaurant. We besloten lopend te gaan, maar dit was iets verder dan gedacht. Drie kwartier later kwamen we aan en hadden we ontzettend honger. Ik at een heerlijke pasta en daarna hebben we nog 3 uur lang zitten kletsen voor we weer naar huis gingen. Maus en ik moesten dezelfde kant op, dus het eerste stuk hebben we gezellig samen kunnen reizen. Doodmoe lag ik in bed en toen voelde ik het opeens….keelpijn.

En dat is ongeveer een beschrijving van de afgelopen dagen. Vanaf zondag voel ik me al ziek. Ik ben ontzettend verkouden. ’s Nachts kan ik amper slapen door het hoesten en overdag heb ik nergens energie voor. De afgelopen dagen heb ik dus al verschillende leuke dingen moeten afzetten. Gelukkig is mijn hostmum zo lief om zoveel mogelijk taken van mij over te nemen, zodat ik niet al te veel hoef te doen. De kinderen zijn ook harstikke lief en doen extra hun best om me beter te laten voelen. Inmiddels ben ik het wel weer een beetje zat om de hele dag in bed te liggen. Dat kan ik gewoon niet! Ik ga dan ook gekke dingen doen als ik me verveel, haha.

Hopelijk voel ik me morgen iets beter en kan ik even de deur uit. Zaterdag moet ik gewoon beter zijn, want dan komt mijn tante naar Londen! Nog meer motivatie om heel snel weer beter te zijn! Bekijk de vlog van de afgelopen week hieronder!
(Bedankt Es voor het helpen hiermee, haha)

Voor nu ga ik weer mijn bedje in en lekker slapen!

Liefs, Es

Reacties

Reacties

esssaaa kees

Waarschijnlijk kun je een hyperlink toevoegen, dat dan doen en tadaaa, klikbaar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active