Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 12 ~ Alweer bezoek uit Nederland, plannen & halfterm

Hallo lieve mensen!

Ja, rustig maar, ik leef nog! De afgelopen vier weken zijn mijn verslagen er een beetje bij ingeschoten. Ik heb ontzettend veel gedaan en had gewoon niet zo heel veel zin om een nieuwe update te schrijven. Telkens als ik een paar uurtjes niks te doen had, dan had ik geen energie meer over om nog iets te schrijven. Dus ik belandde vaak op de bank met een filmpje. Inmiddels heb ik de moed verzameld om een verslag over de afgelopen vier weken te gaan schrijven, want ohoh, dit gaat lang worden! Om het nog enigszins overzichtelijk en leuk te houden, ga ik niet per dag beschrijven wat ik gedaan. In plaats daarvan zal ik globaal beschrijven wat mij de afgelopen weken zoal heeft bezig gehouden!

Bezoek uit Nederland!

Tijdens mijn laatste verhaal schreef ik al dat er vriendinnetjes uit Nederland zouden komen. Zaterdagochtend 14 februari stond ik op Clapham Junction om ze op te halen. Vervolgens bleek dat ze in de verkeerde trein waren gestapt, haha. Uiteindelijk waren we iets later dan gepland weer herenigd! En ohoh, wat was dat leuk. Ik had ze allebei met kerst nog wel gezien, maar dat leek alweer zo lang geleden. Daarnaast had ik ook onwijs veel zin om hun te laten zien waar ik nou woon en om met hun eventjes weg te gaan. De rest van de zaterdagmiddag zijn we naar Kingston gegaan. Daar hebben we genoten van een heerlijke High Tea. ’s Avonds aangekomen in ons hotel voelde Gerlinde zich niet zo lekker. Helaas werd het alleen maar erger en heeft ze zondag tot 2 uur ’s middags in bed gelegen. Ondertussen heb ik Es in een soort sneltreinvaart alle hoogtepunten van Londen laten zien. Toen Gerlinde ons ’s middags weer vergezelde zijn we nog langs wat dingen van Sherlock Holmes en Harry Potter geweest. Dat ging allemaal weer heerlijk mis, maar we hadden het wel gezellig! Maandagmorgen zijn we met de kabelbaan over de Thames geweest en daarna nog bij de Tower Bridge geweest. Toen was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen. Zo raar dat ik ze nu niet meer zal zien tot ik in Juli weer in Nederland ben! Het was super gezellig met ze en het ging veeeeeel te snel. Voor mij waren het ook 3 heerlijke dagen weg en het was fijn om weer even vriendinnetjes uit Nederland te zien.

Half term

Toen ik maandagmiddag terug kwam, waren alle kids thuis. Ze hadden namelijk een weekje vakantie (half term). Dat betekent voor mij dus iets harder werken. Gelukkig had ik een extra paar handen! De oude au pair van 2 jaar geleden kwam op bezoek voor een weekje. De kids vinden haar helemaal geweldig en doen dan ook alles voor haar, ideaal! Dinsdag zijn we met de drie meiden naar Annie geweest in bios. Wat een leuke film! Ik heb als kind de oude versie van de film gezien en ik moet zeggen dat ik deze ook erg leuk vond! De rest van de week hebben we niet veel bijzonders meer gedaan. Donderdag en vrijdagmiddag heeft mijn hostmum samen met de kinderen iets leuks gedaan. Daardoor had ik die middagen vrij. Best fijn om dan weer even alleen te zijn, haha. In het weekend heb ik niet veel bijzonders gedaan. De zaterdag even lekker uitgerust en veel series en films gekeken. De zonder eerst naar de kerk geweest. Daarna zou ik met vriendinnetjes Danielle en Monique naar het Chinese New Year gaan in Chinatown. Toen we in Richmond waren, besloten we om toch niet te gaan. We waren allemaal niet helemaal fit en iemand had ons verteld dat het super druk was, dus dat leek ons geen goed idee. Uiteindelijk zijn we bij de Starbucks gaan zitten. ’s Avonds heb ik samen met Monique gegeten bij een restaurant. Ik had er een salade met zoete aardappel en ohoh, dat was echt ontzettend lekker!

Hardlopen en sporten

De laatste weken heb ik eindelijk weer een beetje ritme gekregen. Samen met 4 meiden heb ik me ingeschreven voor The Color Run in Londen. Hoe gaaf is dat! Heel leuk allemaal, maar ik ben echt een ramp wat hardlopen betreft, gheghe. Daarom ben ik nu met Monique met een heel rustig schema begonnen. We hebben tot begin juni, dus dat moet wel lukken. Op dit moment probeer ik dus 3-5 keer per week te hardlopen. Daarnaast ga ik ook naar de sportschool. Daar volg ik lessen, maar doe ik ook gewoon een kracht- en cardiotraining. Het eerste begin voor een ritme hierin is er. Ik wil hem nog een beetje beter maken, maar tot nu toe is het best wel fijn. Daarnaast is het ook wel intensief. Bijna elke dag ben ik nu met iets bezig. In het begin kreeg ik ontzettend last van mijn rug, enkels, knieën en benen. Gelukkig was ik eigenwijs genoeg om het te negeren en door te zetten, want inmiddels is de pijn bijna helemaal weg. Ohja, mo en ik gingen hardlopen terwijl het regende. We waren al redelijk vies, omdat je toch per ongeluk af en toen in een plas rent. Op de terugweg zagen we echter een enorm grote regenplas. We keken elkaar aan en sprongen in de plas! Het waren spatte alle kanten op en kwam zelfs nog hoger dan wij zijn, haha. We waren helemaal doorweekt, maar aaaah, dat voelde zo goed!

Vorig weekend

Op zaterdag had ik afgesproken met Leah. Met haar ben ik helemaal in het begin naar The X-Factor geweest. Daarna hebben we elkaar niet meer gezien, want we konden geen dag vinden waarop we beiden konden. Tot vorig weekend dus! Na vier maanden zagen we elkaar eindelijk weer, super gezellig. We hebben Pannenkoeken gegeten bij The Old Dutch. De pannenkoeken daar zijn zo ontzettend groot! Daarna zijn we nog naar Westfield (shopping mall) gegaan. We waren allebei opzoek naar specifieke dingen. En geloof me, dat is niet zo praktisch als het zo gigantisch groot is...Zondagmorgen mocht ik voor het eerst helpen bij de kinderclub in de kerk waar ik heen gaan. En dat was zo leuk! In Nederland deed ik dit ook en ik besefte toen pas hoe erg ik het miste. De kindjes waren super lief en deden erg leuk mee!

Tripjes door Engeland

Samen met Monique en Danielle had ik het idee om wat meer van Engeland te gaan zien. Londen is ontzettend gaaf, maar ik wil ook heel graag meer zien van Engeland. Daarom zijn wij vorige week woensdag bij elkaar gekomen met al onze agenda’s, reisgidsen en laptops. Daar hebben we allemaal leuke plannen gemaakt voor de komende tijd! Zo gaan we volgend weekend naar Oxford toe, aaaaah. Zo ontzettend veel zin in! Woensdag was er trouwens een prachtige zonsopgang te zien. Zo ontzettend mooi!

Dit weekend

Zaterdag heb ik letterlijk de hele dag in bed gelegen. Ten eerste was ik ontzettend moe en ten tweede wilde ik geld besparen voor komende weekend, haha. Uiteindelijk bleek dat ik dit op een goede dag gepland had. Het was namelijk heel erg zonnig gisteren. Nou vind ik dat heerlijk, maar vrijdag was het ook zo zonnig en toen kreeg ik enorm last van mijn zonneallergie. Ik liep van huis naar de sportschool (5 min) en toen ik daar aankwam zat ik al helemaal onder. Opzich is het niks ernstigs, maar het jeukt ontzettend en dat is echt heel vervelend. Vorig jaar dacht ik even dat ik er over heen was, maar blijkbaar toch niet. Bij mij is het het ergst in het begin van de lente, dus toen ik zag dat zonnetje de hele dag scheen, was ik blij dat ik binnen was gebleven. Om de hele dag binnen te overleven had ik vrijdag bij de Waitrose wat dingetjes gehaald. Allemaal lekkere, gezonde(ere) dingetjes, mjam! Ik heb nog lang niet alles op, dus de rest van de week kan ik er ook van genieten! Gistermorgen ben ik naar de kerk geweest en daarna geluncht bij mensen. Op de terugweg zat ik in de bus, toen er 4 Nederlandse toeristen met koffers instapten. Ze moesten naar Heathrow toe, maar deze bus ging daar helemaal niet heen. Toen ze daarachter kwamen probeerden ze aan de buschauffeur te vragen hoe ze er moesten komen. Ik besloot maar even te helpen, want veel verder kwamen ze niet. Ik vroeg in het Nederlands bij elke terminal ze moesten zijn op Heathrow. Antwoordt de vrouw in het Engels: We have to go to terminal one. Ik kijk haar lachend aan en zeg dat ze gewoon Nederlands mag praten. Stomverbaasd kijkt ze me aan, haha. Het zag er zo ontzettend grappig uit. Uiteindelijk heb ik ze uitgelegd welke bus ze moesten hebben. Hopelijk zijn ze inmiddels op weer in Nederland! ’s Avonds ben ik samen met Julian uit eten geweest. Haar heb ik ook leren kennen via de meeting met allemaal Nederlandse meiden een aantal weken geleden. Super gezellig zitten kletsen en heerlijk gegeten. Perfecte afsluiting van het weekend!

Vanmorgen de meiden afgezet op school en zelf ga ik straks even sporten. Productief ochtendje! Het waren leuke weken, met een heleboel leuke dingen! De tijd gaat trouwens zo snel…ik zit hier alweer bijna 5 maanden…en ik ben al over de helft. Zo jammer! Ik heb het idee dat ik pas net een beetje in een ritme zit, haha. Voor ik weet is het alweer juli en zit ik weer in het vliegtuig! Daar ga ik niet teveel over nadenken, haha.

De komende weken heb ik alweer leuke dingen gepland staan! Het weer wordt steeds beter, dus nog even en we kunnen lekker buiten dingen doen. Daar kijk ik echt onwijs naar uit! Ik wens jullie allemaal een hele fijne week en tot de volgende keer!

Liefs, Es

Reacties

Reacties

Judith

Hoi es,
Leuk blog.
Ik mis je best wel erg.
Tot ziens en tot in mei

Groetjes Judith


ps: zullen we weer een keer skypen?

Esther

Hee Juud,

Ik mis jou ook hoor!
Gelukkig is mei niet zo lang mee!

Kusjes Es

p.s. Leuk! wanneer kun je?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active