Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 11 ~ Dutchies taking over London!

Hallo lieve mensen!

Nadat ik vorige week een bankrekening (YEAH) had geopend, zijn er weer een heleboel leuke dingen gebeurd! Ik kreeg mijn bankpas opgestuurd via de post en kon dus ook voor het eerst daadwerkelijk iets betalen met mijn bankpas! Dat was me toch een leuk gevoel, haha.

Donderdag 29 januari zou ik op een schooltrip meegaan met de meisjes. De schooltrip was naar een Victorian School. Hier speelden ze dus een school na uit de Victorian tijd. Alle kinderen moesten verkleed komen als kinderen uit die tijd en de begeleiders moesten er ook aan gelopen. Wanhopig op zoek naar een outfit ging ik de dinsdag ervoor samen met Maudi naar Kingston om een outfit te scoren. Uiteindelijk vond ik een zwart jurkje bij de primark. Ik had al een dik groen vest wat al was goed gekeurd door de meisjes, maar nu moest ik nog iets van een wit short. Natuurlijk hadden ze bij de Hema alle kleuren, behalve wit. Uiteindelijk heb ik samen met een van de meisjes dinsdagmiddag het zelfgemaakt! Zij had het uitgeknipt en wilde er een stukje stof op naaien wat dan als zakje kon dienen. Ik heb haar maar d’r gang laten gaan en na een tijde kwam ze helemaal trots naar me toe. Ontzettend lief om te zien.

Na de gebruikelijke werkuurtjes op woensdagochtend had ik met Monique en Janneke afgesproken in Richmond. Monique is begin januari aangekomen en blijkt redelijk bij mij in de buurt te wonen. Super gezellig! Het weer was niet heel goed (lees: regen), dus we hebben vooral in winkels gelopen en zijn uiteindelijk, as usual, bij Starbucks geëindigd. Na ruim 2 uur gekletst te hebben, moesten we allemaal weer terug om onze kinderen op te halen. De volgende dag ging ik dus mee op schooltrip. En wauw, dat was echt zo ontzettend leuk gedaan! Al die kindjes waren helemaal verkleed! Hun meester en wij, als begeleiders ook. We gingen met z’n allen in een bus en werden een half uur later in een groot park afgezet. Daar begonnen we het naspelen van een schooldag. Een vrouw speelde de juf en een andere vrouw speelde de inspectie. Samen met de andere begeleiders moest ik haar helpen. Ze begonnen met het vertellen van de regels: opstaan als je praat, altijd met een zin antwoorden etc. De kinderen gingen er helemaal in op. Ze hadden de grootste lol. Ik zou heel graag foto’s gedeeld hebben van al die schattige kindjes, maar vanwege hun privacy kan ik dat helaas niet doen. Na de lunch gingen we naar een groot huis. Dit keer werd er gespeeld dat we op ‘sollicitatiegesprek’ kwamen om in het huis te werken. De kinderen gingen in die tijd tot hun 11de naar school. De meisjes gingen daarna als dienstmeisje in een huis werken en de jongens als butlers of met veel gelukkig mochten ze doorstuderen. In het huis moesten de kinderen o.a. de was doen, de vloeren schrobben en koken. Ze waren allemaal super ijverig en genoten van de leuke dag. Uiteindelijk kwamen ze wel tot de conclusie dat ze heel blij waren dat ze nu leven!

Zaterdag 31 januari was een hele leuke dag! Op een facebookgroep voor Nederlandse au pairs in Londen was een oproepje geplaatst om een keer met een hele groep af te spreken. Super leuk idee, dus zaterdag ging ik samen met Monique richting Trafalger Squre. We waren iets later, dus de andere meiden zaten al in de pret. Als je een keertje in Londen geweest bent, dan is het je misschien opgevallen dat er op elke straathoek wel eentje zit. Na in 3 verschillende prets geweest te zijn, hadden we eindelijk de goede. Daar zat een hele groep Nederlandse meiden. Sommige kende ik al, maar de meesten niet. Super gezellig zitten kletsen met alle meiden. Na 3 uur daar gezeten te hebben, besloten we met een deel van de groep om bij de pizzaexpress wat avond te eten :) We hadden niet gereserveerd, maar gelukkig hadden ze een plekje voor ons! Helemaal blij waren wij. Halverwege het eten merkten we dat de ober steeds ongeduldiger werd. Hij bleef maar vragen of we al klaar waren etc. Het gaf ons nogal het gevoel dat hij ons weg wilde hebben. Dit eet toch best wel vervelend. Toen ons eten op was, zijn we dan ook maar meteen weggegaan. Toen kon de ober overigens wel weer vriendelijk lachen naar ons…

De afgelopen week heb ik niet veel spannende dingen gedaan. Ik had 2 dagen een ziek kind en was zelf ook niet helemaal fit. Gelukkig was ik dinsdag wel fit genoeg om samen met Janneke en haar hostkindje naar het National History Museum te gaan. Haar hostkindje is 2 jaar oud. Dit betekende dus veel achter hem aan rennen en langs de dinosaurussen lopen. Veel van het museum heb ik dus niet gezien, maar het was wel gezellig! Daarnaast ben ik deze week eindelijk officieel begonnen met sporten bij mijn sportschool. Ik kreeg een trainingssessie met een personal trainer aangeboden, dus afgelopen had ik een half uur training van hem. Omdat ik soms wat last van mijn rug heb, wilde hij oefeningen doen met de focus op mijn rugspieren etc. Ik dacht; oooh, dit doe ik even. Gheghe. Niet dus. Ik kan nog steeds niet normaal lopen of wat dan ook. Alles doet pijn, haha. Wel heerlijk getraind overigens.

Vrijdagavond had ik met een deel van de Nederlandse meiden afgesproken om naar de Nederlandse pub te gaan. Het is de enige in Londen en ze serveren er dus bitterballen en kroketten…jaa, dat lees je goed! Helemaal vrolijk kwamen wij er aan. Samen met Juliëtte en Daniëlle besloot ik voor een fles wijn te gaan en bestelden we een portie bitterganituur. En toen vertelde ze ons dat ze het op dat moment niet mochten serveren, omdat de voedselkeuringsdienst van Engeland niet wist waar het vandaan kwam, dus dan mag het niet geserveerd worden. Meeh, zo jammer! Dus uiteindelijk bestelden we maar nancho’s en garlic bread. Ook lekker, maar we hadden zin in bitterballen!

Het is trouwens wel een perfect excuus om over 3 weken weer terug te gaan, haha. Ze draaiden gelukkig wel Nederlandse muziek, dus wij zongen (gilden) keihard mee. De Engelsen keken ons aan alsof we gek waren, maar wij hadden de grootste lol! De laatste trein die Monique en ik konden nemen, vertrok om 00:18. Gelukkig gingen de laatste treinen/metro’s van de rest ook rond die tijd, dus om kwart voor twaalf liepen we de pub weer uit. Monique en ik waren allebei best moe, dus we waren blij met het idee dat we over een uurtje ongeveer thuis zouden zijn. Ha, hadden we gedacht…Ook hier kennen ze vertragingen. We hebben twintig minuten stil gestaan bij een station. De machinist riep om waarom, maar niemand kon het goed verstaan, dus we hadden allemaal iets anders gehoord. Ik dacht dat het lag aan werkzaamheden waarmee ze te vroeg waren begonnen (dat is trouwens best onhandig, haha), maar de vrouw naast mij dacht dat het lag aan een andere trein die kapot was. Gelukkig reden we na twintig minuten verder en was ik om half twee weer thuis. Snel mijn bedje in want de dag erna (gisteren) dus, had ik om 11 uur alweer afgesproken in de stad met Monique, Daniëlle en Juliëtte. Het was even lastig, maar uiteindelijk stonden we om 11 uur allemaal weer frist en fruitig op Westminster Underground Station. Vanaf daar hebben we langs de Big Ben over de burg gelopen. Vanaf daar zijn we langs de Thames richting de Tower Bridge gelopen. Dit is ongeveer een uurtje lopen. Gelukkig was het prima weer, dus al kletsend hebben rustig aan gedaan. Bij de Tower of Londen hebben we vervolgens bij The Wetherspoon gegeten. Dit is overgerigens een hele goede tip voor als je in Londen bent. Het is een super leuke pub en ontzettend betaalbaar. Hij zit door heel Londen, dus dat is altijd fijn! Julliëtte en Monique gingen voor de fish en chips en Daniëlle en ik gingen voor een burger. Na 2 uur daar gezeten te hebben, moesten Julliëtten en ik toch echt richting huis, want we moesten allebei oppassen.

Gisteravond heb ik dus opgepast. Het voordeel van hier oppassen is dat ik gewoon naar bed kan als ik wil. Vrijdagavond was het laat geworden, dus gisteren lag ik er heerlijk op tijd in! Vanmorgen ging ik naar Teddington Baptist Church. Gistermiddag was er een speciale dienst voor Hongaarse mensen in Londen. Hun voorganger ging vandaag voor en ook hun band speelde. En wauw, wat was dat gaaf! Ze konden heel goed spelen en zingen en we zongen super mooie en leuke nummers. De voorganger sprak redelijk simpel Engels, dus ik kon het ook super makkelijk volgen! Daarna weer naar de Sunday Lunch geweest en dat was zoals gewoon weer erg gezellig en lekker! Elizabeth kan super goed koken en vooral haar dessert zijn delicious! Dit kaar had ze een pruimentaart en een banoffe taart. Dat is een taart met banaan en toffee. Oh wauw, zo lekker! Inmiddels is het alweer donker en is mijn weekend ook bijna weer voor bij. Aankomende weekend heb ik echt mega veel zin in, want dan komen mijn lieve vriendinnetjes Esther en Gerlinde. AAAH ZOOOOO VEEL ZIN IN! De rest van de week ga ik proberen om door de spierpijn heen te sporten, nog wat af te spreken met mensen en mijn koffer in te pakken voor volgend weekend!

Liefs, Es

Reacties

Reacties

Esther

Jaaaaaaaaa ik heb er zoveel zin in!

Stef

Hee Esther. Ik zou dit jaar heel graag als au pair naar Engeland willen. En nadat ik jou blogs heb gelezen lijkt het me al helemaal super. Zou ik misschien contact met je kunnen krijgen om een paar vragen te stellen als ik die heb? Nog veel plezier verder! Groetjes Stef

Esther

Hi Stef,

Wat leuk! Ik kan het zeker aanraden! :)
Je mag me gewoon op facebook opzoeken en een berichtje sturen. Als je op Esther Brouwer zoekt dan kom je me als het goed is vanzelf ergens tegen.

Esther

Gerrit

WOOP WOOP

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active