Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 10 ~ Eindelijk een bankrekening!

Woensdag 14 januari tot maandag 26 januari

Hallo lieve mensen!

Ohoh, ik ben ontzettend vrolijk, want IK HEB EINDELIJK EEN BANKREKENING! Haha, dit klinkt natuurlijk heel suf, maar geloof me; als je er 4 maanden bezig bent om er eentje te krijgen dan ben je heel blij als het eindelijk gelukt is. Daarover strakjes meer. Eerst neem ik jullie weer mee naar mijn avonturen van de afgelopen weken.

Woensdag had ik met lieve Maus afgesproken in Kingston. Zoals gewoonlijk begon onze ochtend bij de Starbucks en gingen we daarna door naar de Hema. Meestal kopen we niks bij de Hema, maar het is gewoon ontzettend leuk om door de winkel heen te lopen en allemaal Nederlandse dingen te zien liggen. Na in nog meer winkels geweest te zijn, gingen we naar de supermarkt. Maus moest schouderkarbonade hebben en ze wist niet zeker hoe het eruit zag. Ik had wel ongeveer een idee, dus samen gingen we naar de Waitrose. Daar vonden een bakje met daarin, naar mijn mening, schouderkarbonade. Maus geloofde me alleen niet, dus ze wilde het op internet opzoeken. De Waitrose in Kingeston zit alleen onder de grond, waardoor we geen verbinding hadden. Dus Maus de winkel uit en het opgezocht. Uiteindelijk bleek ik, zoals gewoonlijk, gelijk te hebben, gheghe. Daarna hadden we allebei ontzettend zin in een wafel, dus gingen we naar een wafelzaakje en aaah, dat waren de lekkerste wafel ooit! Ik had er eentje met aardbeien en slagroom en Maus eentje met ijs, mjam.

De donderdag en vrijdag waren weer eens van die luie dagen waarop ik niet zoveel bijzonders deed. Het is allemaal vermoeiender dan je zou denken..:) Zaterdag ging ik, alweer, met Mausje op pad. We gingen richting Westfield dit keer. We waren er al wel eens eerder geweest en dat is dat gigantische winkelcentrum. De vorige keer dat we er waren was het helemaal in kerststemming en was er een grote schaatsbaan. Dit was er nu allemaal niet meer en in plaats van een schaatsbaan stonden er vooral veel stoelen en banken om op te zitten. Dat vonden wij wel prima. We hebben uiteindelijk niet heel veel gewinkeld, maar vooral op een bankje gezeten en lekker gekletst. ’s Avonds besloten we om te gaan eten Byron burgers. Ik had daar samen met mijn tante gegeten en ik vond dat Maus er ook eens moest eten. En Maus was ook helemaal enthousiast!

Op zondag ging ik weer naar de kerk in Teddington. Na de dienst werd ik uitgenodigd bij een familie om daar te komen lunchen. Het was een wat ouder echtpaar en ze vertelden dat ze al jaren studenten en andere mensen uitnodigden om bij hun te komen eten. Er was nog een meisje van 24 en een wat oudere man. De oude mannen vertelden ons allemaal leuke verhalen van wat ze allemaal hadden meegemaakt. Zo leuk! We aten een geroosterde kip, gebakken aardappels en heel veel groenten. Als dessert had Elizabeth, de vrouw, twee soorten taarten gemaakt. Eentje was iets met appel en peer en de ander was een soort tiramisu, maar dan met banaan in plaats van lange vingers. En wauw, dat was allemaal zo ontzettend lekker! Nadat we nog lang hadden zitten kletsen ging ik rond 5 uur pas naar huis.

Maandag begon de normale werkweek weer. Tijdens het ontbijt ’s ochtends klaagde een van de meisjes dat ze heel erg buikpijn had. Die bleef uiteindelijk thuis van school, dus de rest van de dag kon ik eigenlijk niet zoveel doen. We hebben samen een film gekeken en verder heeft ze veel op bed gelegen. Verder kwam op maandag eindelijk mijn brief binnen met mijn National Insurence Number. Ohoh, wat was ik toch blij! Meteen de bank gebeld en aan de telefoon een account geopend. Ik moest de volgende dag dan nog even langsgaan om mijn paspoort te laten zien en mijn proof of adress, wat dus de brief met mijn number was. Helemaal blij ging ik dinsdagmorgen naar de bank toe. Toen ik daar aankwam, werd ik vriendelijk ontvangen door een medewerker. Hij zou de laatste dingen afhandelen en dan zou ik mijn rekening kunnen openen. Toen hij vroeg om mijn proof of adress pakte ik mijn brief en liet die aan hem zien. Hij keek er naar en zei toen: ‘Sorry, maar dit is geen proof of adress.’ Uuh, wacht..wat..sorry? Wat zegt u? Vol verbazing keek ik hem aan. Gisteren aan de telefoon werd mij nog verteld dat het voldoende was. Hij liet mij een document zien waarin stond dat het niet genoeg bewijs was. Veel medewerkers bij de bank wisten dat alleen niet. Boos vroeg ik aan hem hoe ik het dan moest bewijzen. Want dit was nu al de tweede keer dat het gebeurde. Hij vertelde mij dat ik een gasrekening moest hebben. Ik probeerde hem uit te leggen dat dat niet mogelijk was, maar hij zei dat hij me niet verder kon helpen. Helemaal gefrustreerd en teleurgesteld liep ik weer naar buiten. ARRRGH! Dinsdag meteen een andere bank gebeld en daar was het wel voldoende. Voor de zekerheid het nog 3 keer nagevraagd, maar dat moest voldoende zijn. Gelukkig kwam Maus daarna langs om me op te vrolijken. We hebben eerst een rondje gelopen door Twickenham, waar we een taartje aten, en daarna zijn we even naar mijn huis gegaan en hebben we gezellig gekletst. Dit maakte me gelukkig een stuk vrolijker!

Omdat ik graag al wel wilde beginnen met sporten belde ik de sportschool met de vraag of ik alvast kon beginnen en dan later mijn bankrekeningnummer kon geven. Dat was prima, dus woensdag tot vrijdag heb ik elke dag even lekker een tijdje gesport. Daarna een lekker salade gemaakt en ik was weer helemaal gelukkig! Ohja, salades maken zijn mijn nieuwe obsessie. Er is zoveel mogelijk en het is zooo lekker.
Vrijdag was het ontzettend koud hier, brrr. Helemaal ingepakt ging ik na het afzetten van de meisjes richting de kerk. Ik had daar met iemand afgesproken om het even over de kinderclub te hebben en we besloten dat we in een koffietentje zouden gaan zitten, want buiten blijven was geen optie.
Samen met haar heb ik een uurtje gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat. Ze konden mijn hulp goed gebruiken, dus aankomende vrijdag nog even een officieel gesprek en dan kan ik zo snel mogelijk beginnen!

Janneke had ik al een tijdje niet meer gezien, dus zaterdag zou ik met haar naar het National History Museum gaan. Onderweg in de trein at ik mijn heerlijk lunch uit mijn mega toffe bakje. Ik heb een lichtelijke obsessie voor bakjes, haha.

Toen we daar aankwamen, was de rij ontzettend lang, dus besloten we iets anders te gaan doen. We pakten een bus naar Oxford Street en hebben daar een rondje gelopen. Het was buiten nog steeds redelijk koud, dus kwam Janneke met het idee om naar het museum of London te gaan. Dit is een museum die de hele geschiedenis van Londen verteld, op zich vrij logisch. Ik vond het echt heel erg leuk om te ontdekken wat er zich allemaal heeft afgespeeld hier. ’s Avonds hebben we nog lekker lang zitten kletsen en wat gegeten bij de Nando’s. Vanaf daar pakte ik de sneltrein terug naar Twickenham. Zo fijn dat die rijdt. Het kost me dan maar 23 minuutjes! Zondag ging ik na de dienst weer lunchen bij dezelfde mensen en dit keer was er ook een meisje van 20 bij die voor lerares aan de universiteit hier studeert. Zo leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten! Ik was alleen redelijk moe, dus dan gaat het Engels praten opeens een stuk minder, haha. We hebben het over van alles gehad, maar vooral over de verschillende systemen in Nederland en England, zoals het rechtssysteem en het schoolsysteem. Erg leuk, maar ook vrij lastig. Want hoe leg je normaal het schoolsysteem in Nederland uit? Met zulke gesprekken merk ik wel dat Engels niet mijn moedertaal is. In grote lijnen volg ik het gesprek wel, maar sommige woorden en vooral uitdrukkingen herken ik gewoon totaal niet. En in combinatie met vermoeidheid was dat geen goede combinatie, haha. Gisteravond dook ik dan ook snel mijn bed in!

Vanmorgen had ik, na het afzetten van de girls op school, een afspraak bij Barclays. Ik werd daar gelopen door een superaardige vrouw en ik heb dus eindelijk mijn bankrekening! Aaah, ik ben zo ontzettend blij ermee! Dat betekent dat ik nu dus echt een abonnement kan nemen op de sportschool, een cursus kan gaan doen en dat soort dingen! Wiehoeeeeeee!

Toen ik naar buiten stapte bij de bank regende het en iedereen liep heel chagrijnig over straat. Iedereen behalve ik! Ik liep als een soort overblije dodo over straat te huppelen. Ik laat een beetje regen deze geweldige dag niet verpesten!

Ohja, ik heb zojuist mijn douche gesloopt…oops. Hij wil op de een of andere manier niet meer uit. Geen idee hoe ik dat nou weer voor elkaar heb gekregen, maar dat is best onhandig, haha.

Ohja 2.0. Ik weet wat ik ga studeren. Denk ik. Nee, ik weet het wel zeker! Ik ga gewoon voor Voeding en Diëtetiek! Ik heb een mail gestuurd dat ik graag dit jaar wil starten. Ze hebben alleen nog niks terug gestuurd…:(

Ohja 3.0. Dit kreeg ik van de week van de jongste kindjes. Te lief!

Ik wens jullie allemaal een stralende dag vanuit het natte, grauwe Londen!

Liefs, Es

Reacties

Reacties

Opa

Congratulations Esther.
And now? Spending??? :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active