Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 8 ~ Familie in Londen en weer naar Nederland!

Zaterdag 20 december tot woendag 21 december

Hallo lieve mensen,

IK BEN WEER IN NEDERLAND! WIEHOE!! Zo, dat moest er even uit. Mijn vorige post schreef ik op vrijdagavond en ik heb jullie toen niet verteld dat mijn ouders kwamen. Dit heb ik expres gedaan, omdat het natuurlijk niet zo slim is om op internet te zetten dat je ouders niet thuis zijn ;) Dus ik kon er nog niks over op mijn blog zetten, maar ze zouden zaterdagmiddag rond lunchtijd in Londen aankomen met de auto. We zouden dan met z’n allen tot dinsdag daar blijven en dan weer terug rijden naar Nederland. Hieronder staat nog de beloofde vlog van de vorige weken!

Zaterdagochtend werd ik stuiterend wakker, want ik had er onwijs veel zin in! Nadat ik in de ochtend mijn tas had ingepakt en alle cadeaus had ingepakt, ging ik de tafel dekken. In de vlog hieronder kunnen jullie zien hoe dat er ongeveer uitzag. Ik had beloofd om een lekker lunch voor hun te maken, zodat ze die konden eten als ze aankwamen. Toen ze er eindelijk waren hebben we elkaar natuurlijk eerst even geknuffeld en daarna gingen zij de auto uitladen. Ze hadden nog een heleboel spullen voor mij meegenomen. Mijn gitaar, dwarsfluit, kleren en nog meer zooi. Nadat we dat allemaal opgeruimd hadden, konden we gaan lunchen. Ik had scones, pancakes en mince pies gekocht en tijdens de lunch pakten zij hun cadeaus uit. Super leuk om hun reacties te zien. We sliepen allemaal in hetzelfde hotel vlakbij het station van Twickenham, dus we gingen daarheen om even in te checken en de spullen te droppen. Vervolgens besloten we om naar Kingston te gaan. De rest van de middag hebben we daar rondgelopen en heb ik ze de omgeving daar laten zien. ’s Avonds heerlijk gegeten bij een Thais restaurant aan de rivier. Ik vond het zo leuk om weer bij elkaar te zijn, maar het voelde ook wel apart na 3 maanden. ’s Avonds heb ik samen met mijn vader en broertje nog een potje Junglespeed gedaan op hun kamer en daarna ging ik ook lekker mijn bedje in.

De volgende ochtend werd ik wakker van Judith, mijn jongste zusje, die al vol enthousiasme de hotelkamer doorstuiterde, omdat ze graag in bad wilde. Terwijl zij in bad zat sliepen Sophie, mijn andere zusje, en ik nog even verder. In de ochtend ontbeten we met de overgebleven scones van de dag ervoor en daarna gingen we naar de kerstdienst van de kerk in Teddington. Gelukkig kenden mijn zusjes het kerstverhaal, dus ze konden het enigszins volgen. Daarna weer met de trein richting de stad! Vanaf Waterloo hebben we langs de Londen Eye, de Big Ben en de Horse Guards gelopen. Sophie wilde graag naar het British Museum, want daar ligt de Rosetta Stone. Vanaf de Horse Guards pakten we dus een bus richting het museum. Dat museum is echt gigantisch groot en er ligt zo enorm veel. De meeste musea in Londen zijn echter gratis, dus dat is wel ideaal. Dan kun je ook naar binnen voor een uurtje of als je 1 bepaald item graag wilt zien. Nadat we de steen hadden gezien, gingen we nog even door naar de Egyptische oudheid. Daar stonden een heleboel mummies tentoongesteld. Echt zo bizar om te bedenken dat daar echte skeletten in zitten…De mensen waren toen trouwens echt super klein! Na het museum waren we allemaal wel een beetje moe, dus we pakten een bus richting de Tower Bridge, want die wilden ze ook graag zien. Nadat we erover heen hadden gelopen, wilde ik graag een familiefoto maken. Dus een random voorbijganger gevraagd of ze een foto van ons wilde maken. Helaas was het al een beetje schemerig en was de foto scherp gesteld op de brug en niet op ons, maar we hadden een foto!

Vanaf daar hebben we de bus gepakt en nog een rondje gelopen in Covert Garden. Dit blijft zo'n leuk stukje van Londen! Daarna was iedereen ontzettend moe en wilde we graag weer terug naar het hotel. Daar aangekomen besloten we om bij mij thuis te gaan koken, omdat er nog wat dingen in de koelkast stonden die op moesten. Mam en ik wilden naar de supermarkt, maar die was al vroeg dicht omdat het zondag was. Gelukkig was de avondwinkel nog op en met de daar gekochte dingetjes hebben we uiteindelijk nog best een lekker maaltijd kunnen verzinnen! Na de maaltijd was iedereen ontzettend moe en doken we snel weer ons bedje in.

Maandagmorgen maakten we een Engels ontbijtje bij mij thuis, mjam! Daarna met de metro richting Buckingham Palace. Daar was ik zelf nog niet geweest, dus ik vond het erg leuk om iets te doen wat ik zelf nog niet had gezien. De wisseling van de wacht hadden we netgemist, maar daardoor was het wel redelijk rustig. Na denodigefoto’s gingen we door

naarWinterwonderland.Het was daar redelijk druk, dus we liepenalleen een rondje. Ik vond dat ze toch echt wel de kerstetalages van Harrods moesten zien, dus met de hele familie gingen we weer op pad. In Harrods was het nog drukker dan in Winterwonderland en iedereen was moe en hangerig, dus al snel hielden we het voor gezien. We bedachten dat het nog wel leuk was om Oxford Street te zien en langs M&M’s World te lopen. De bus stond op Oxford Street zo vast, dat we op een gegeven moment maar besloten om te gaan lopen, want dat was sneller. Bij de M&M’s World was het, heel origineel, ook erg druk, maar we wisten toch een zakje m&m’s te vullen. Mijn zusjes wilde graag lichtblauwe gemend met donkerblauwe, dus zij mochten hem vullen. Het is wel opletten als je zo’n zakje vult, want voor 100 gram betaal je 2 pond en met m&m’s gaat dat erg snel! Wij moest voor 6 handjes m&m’s 3.50 pond afrekenen…Dan kun je beter gewoon een zak kopen in de supermarkt! Maar goed, daar zitten dan weer geen blauwe in..:) Toen we er weer uit kwamen, was het alweer tijd om naar het hotel te gaan.
Daar hebben we in een soort snackbar in Twickenham Fish and Chips gegeten. Mensen die mij een beetje kennen, weten dat ik alles lust behalve vis! Maar ik vond dat ik het minimaal 1 keer moest proberen voor ik kon zeggen dat ik het niet lekker vond. Ik nam dus ook een bord fish and chips en….ik vond het zowaar lekker! De vis smaakte heel neutraal en eigenlijk totaal niet naar vis! De man achter de balie was ook helemaal blij dat ik de vis lekker vond, haha.

Dinsdagavond zouden we de boot naar Cales hebben rond 6 uur, dus we moesten op tijd weer weg uit Londen. Mijn ouders leek het een leuk idee als we naar Canterbury gingen, want zo zou ik nog eens iets anders dan Londen zien. Hier waren we het allemaal wel mee eens, dus na een ontbijtje in de pub gingen we op pad. Canterbury is echt een heel leuk oud stadje en weer zo anders dan Londen. We hebben wat door het centrum geslenterd en ergens geluncht. We hadden inmiddels besloten om de boot van 5 uur proberen te halen, zodat we een uur eerder thuis zouden zijn. We gingen dus ook weer op tijd weg uit Canterbury. Toen we in Dover aankwamen, reden we langs het strand. Samen met mijn ouders ging ik even uit de auto om het stand op te gaan.

Het strand daar bestaat niet uit zand, maar uit grote kiezels en stenen. Lijkt mij niet echt lekker liggen in de zomer…In de verte konden we het begin van de krijtrotsen zien, dus we waren bijna bij de boot. Gelukkig konden we een boot eerder nemen en na een uur varen (met de bijbehorende misselijkheid) waren we in Frankrijk. Vanaf daar zijn we in een keer naar Nederland gereden en om 23:15 was ik weer thuis!

Ik ben nu dus een week in Nederland en het is zo bizar! Ik dacht dat ik nog niet gewend zou zijn aan Engeland, maar dat had ik mis. Ik kijk er van op als mensen op straat Nederlands praten, ik heb moeite met oversteken (welke kant moest je ook alweer op kijken…), ik praat in de winkels en restaurants etc. Engels tegen de mensen en ga zo maar door! Daarnaast ben ik ook heel erg blij om even in Nederland te zijn. Het is zo leuk om iedereen weer te zien. Afgelopen week heb ik dan ook veel leuke dingen gedaan met vrienden en familie. Het voelt al alsof ik veel langer in Nederland ben, want ik heb al zoveel gedaan! Nu ga ik nog even hard genieten van iedereen hier, want over een week zit ik alweer in Londen.


Liefs, Es

Reacties

Reacties

Martijn

wat een avonturen allemaal! leuk hoor! En de Engelse taal gaat je ook goed af zeg.
Oh ja: http://www.thefreedictionary.com/rustle
Ik weet niet of dat meer duidelijkheid biedt, maar ja... :-P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active