Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 7 ~ Bezoek uit Nederland & aftellen naar kerst!

Donderdag 4 december tot vrijdag 19 december

Hallo lieve mensen!

Ach, ik ga al niet eens meer sorry zeggen voor het feit dat ik weer 2 weken niks gepost heb, haha. Het begint inmiddels een beetje gewoon te worden..:)

Gelukkig was ik na mijn vorige post voldoende opgeknapt om zaterdag mijn tante van het vliegveld te halen! Heathrow is voor mij een uurtje reizen, dus om 09:00 zat ik in de bus. Toen ik op Heathrow aankwam, was de hele hal uitgestorven. Eerst dacht ik dat ik verkeerd zat, maar op de informatie borden stond toch echt dat ze daar aan zou komen. Gelukkig kwam ze na een tijdje de deuren door gelopen! Zo leuk om weer iemand uit Nederland te zien! Nadat we even bij mij thuis geluncht hadden, gingen we naar het station. Vanaf daar wilden we de trein naar Waterloo pakken. Vanaf mij gaan er 3 treinen naar Waterloo: een snelle, een semi-fast en een langzame. Wij stonden op het perron te wacht voor de snelle, maar die kwam maar niet. Toen kwam op het perron naast ons de langzame aan, dus wij wilden die dan maar pakken. Op het moment dat we in die trein stonden, zagen we de snelle aankomen. Dus ik druk op het knopje van de deur, spring eruit en kijk achterom...Daar zie ik hoe de deuren precies voor de neus van mijn tante dichtgaan en de trein wegrijdt..oops. Ik snel rennen naar de sneltrein, maar de deuren gingen al dicht. Ik zag de conducteur nog staan, dus ik snel erheen en vragen of ik alsjeblieeeeft nog mee mocht. Gelukkig mocht ik nog mee! Ik moest via het conducteurdeurtje naar binnen, maar hee, ik zat in de trein! Uiteindelijk was ik dus 20 minuten eerder dan Hanneke op het station, want zij zat in de stoptrein. Nadat we elkaar weer gevonden hadden gingen we met de metro richting Chinatown. We wilden heel graag de musical Mama Mia die avond en in Chinatown kun je (goedkopere) kaartjes halen. Helaas waren ze nog steeds ontzettend duur, dus besloten we het niet te doen. Daarna hebben we vooral veel rondgelopen en zo kwamen we langs Leicester square, Covert Garden etc. Daarna een metro gepakt naar Notting Hill waar we in een pub even wat dronken. Inmiddels hadden we erg honger en toen besloten we naar Westfield te gaan. Daar was ik een paar weken geleden ook geweest en het leek haar heel leuk! Toen we daar aan kwamen, hebben we de lekkerste burgers ooit gegeten bij Byron Burgers. Daarna waren we zoo ontzettend moe dat we besloten om naar huis te gaan. We namen een bus die eerst langs de plek ging waar Han sliep en daarna langs mijn huis. Het probleem was dat we niet meer wisten hoe de halte heette waar zij uit moest stappen. Inmiddels was het ook donker geworden, dus naar buiten kijken was ook niet heel makkelijk. Uiteindelijk herkende we iets en is ze maar uitgestapt. Gelukkig bleek het de goede halte te zijn!

Zondagochtend begonnen we met een Engels ontbijtje bij de pub, mjam. Daarna gingen we naar de kerk in Teddington. Toen die was afgelopen gingen we door naar Kingston en dat was zo leuk! Het is echt een heel leuk stukje Londen, maar totaal niet toeristisch. Nadat we wat door de straten hadden gedwaald, gingen we naar onze Afternoon Tea. We zaten in een heel leuk restaurant met live pianomuziek! Een half uur nadat we onze bestelling hadden doorgegeven hadden we nog niks. We begonnen trek te krijgen, dus ik vragen waar onze high tea bleef. Hij rende meteen weg en kwam 2 seconden weer terug met de etagère vol lekker dingetjes. Vervolgens gebeurde hetzelfde met de thee. Tegen de tijd dat we alles al op hadden kwam de thee pas. Een paar minuten later kwam hij vers gebakken nieuwe scones brengen om het goed te maken. Mjam, dat was prima, haha. Ondertussen konden we genieten van een prachtige zonsondergang. Londen, wat ben je toch mooi! Nadat we even 3 uur niks gedaan hadden en op bed hadden gelegen hadden we weer wat energie om uit eten te gaan.We gingen naar de Pizzaexpress bij mij in het dorp en dat is zooo lekker! Gezellig 2.5 uur lang zitten kletsen en eten.

Maandag was alweer de laatste dag dat ze er was :( Nadat ik eerst 's ochtends de kinderen had klaar gemaakt, gingen we weer samen ontbijten. Daarna op naar het centurm! Dit keer zaten we wel in dezelfde trein...Vanaf Waterloo zijn we toen naar Oxford Street gelopen. Een wandeling van ongeveer 1.5 uur. Je komt dan langs de Big Ben, Westminster Abbey, Chinatown, Picadilly Circus etc. Het was echt heerlijk weer, dus erg leuk om gewoon een beetje rond te dwalen. Op Oxford Street natuurlijk wat winkels in geweest, maar het was zoo onwijs druk. Hoe dichter bij kerst, hoe drukkker het is hier. Nadat we de straat uit waren naar Harrods gegaan. Dit is toch wel een must-see in Londen en zeker met kerst. Dan versieren ze daar de etalages over de top met kerst. Nadat we die hadden bewonderd, gingen we naar binnen. Op de een of andere manier waren we enorm verdwaald en konden helemaal niks vinden. We moesten eerst 10 minuten naar een lift zoeken, daarna 15 minuten naar een toilet en daarna weer 10 minuten naar een andere lift. We hadden allebei best wel trek, dus wij werden redelijk grumpy na een tijdje, haha. Gelukkig vonden we uiteindelijk de weg naar buiten en konden we lunch halen! Hierna was het alweer tijd om op Waterloo afscheid te nemen. Hanneke ging de metro naar Heathrow nemen en ik moest op tijd thuis zijn voor de kinderen. Het was super leuk om iemand over te hebben uit Nederland en alles te laten zien. Zo heeft zij nu toch meer een beeld bij de verhalen dan andere mensen! Hieronder kun je de vlog bekijken van deze dagen!

Dinsdag had ik me opgegeven op de school van de meisjes om mee te helpen met koekjes te bakken, super fun om te doen! Al die kinderen vol enthousiasme ingredienten in hun koekjesdeeg doen en vervolgens koekjes vormen. Engelse scholen zijn zo veel anders dan de Nederlandse, maar wel heel erg leuk!

Het was alweer een tijdje geleden dat ik met Maus had afgesproken, dus woensdag ging ik samen met haar naar Kingston! We gingen op zoek naar een verjaardagcadeau voor haar hostkindje en hebben daarvoor een half uur in de Waterstone's moeten rondlopen, heel vervelend...De Waterstone's is een Engelse boekwinkel en echt zo leuk! Ik zou er uren kunnen rond lopen. Daarna hadden we zin in ijs, dus haalden we een ijsje! Koud, maar lekker. Op de een of andere manier mis ik altijd de trein als ik met Maus afspreek, dus toen moest ik weer een half uur kouwkleumen op het station, ugh.

Vrijdag was het Chirstmas Jumper Day! In Engeland zijn de kersttruien ontzettend populair en loopt iederen (ook zakenmannetjes) erin. Op deze dag mochten alle kinderen een Jumper aan doen in plaats van hun schooluniform. Super leuk om al die truien te zien, maar...ik had geen jumper! De kids vonden dat ik er eentje moest, dus ik naar de Primark, terwijl zij op school zaten en een jumper gehaald. 's Middags met z'n allen foto's gemaakt van de truien en daarna pannenkoeken gebakken!

Ontbijten met pannenkoeken is echt onwijs lekker, dus dat deed ik zaterdag dan ook! Daarna vertrok ik naar Kensington, want daar had ik afgesproken met Janneke. Na eerst wat winkels te zijn afgegaan voor kerstcadeautjes gingen we naar The Old Dutch, een Nederlands pannenkoekenhuis. Ja, weer pannenkoeken. Nee, dat was niet erg, haha. DIe pannenkoeken daar zijn echt zo onwijs groot, maar ook zo onwijs lekker! 's Avonds moest ik oppassen, dusik ging alweer op tijd naar huis.

De dagen erna kan ik me eigenlijk niet meer herinneren, dus veel bijzonders zal ik wel niet gedaan hebben...

In een van de vorige blog schreef ik dat we naar Winterwonderland waren geweest, maar dat het zo druk was dat we weer weg gingen. Daarom deden we nu een tweede poging op dinsdag. Samen met Janneke en Ann-Sophie ging ik naar Hyde Park. Dit keer was het gelukkig harstikke rustig! We begonnen met een tochtje in het reuzenrad. En dat was toch een avontuur met 3 meiden die het niet zo op hoogtes hebben...Gelukkig was het uitzicht super mooi en kwamen we weer veilig terug. Daarna nog een paar uurtjes rond gelopen en genoten van alle kraampjes en attracties. Hierna was het helaas tijd om afscheid te nemen van Ann-Sophie. Haar gezin heeft haar niet meer nodig, dus zij komt helaas niet meer terug in het nieuwe jaar! Janneke en ik hadden nog tijd over dus we besloten naar Oxford Street te gaan. Daar kocht ik nog wat kerstcadeau's (jaaa, nog meer) en gingen we op zoek naar een leuk kerstoutfit. Alles wat ik aandeed was het gewoon net niet, dus na 3 winkels die zoektocht ook maar opgegeven. Daarna had ik het geweldige idee om het eerste stuk met de bus naar huis te gaan en daarna met de trein. Dit duurt wel iets langer, maar ik vind de bus leuker, omdat je dan nog iets van de stad ziet. Niet zo'n slim idee. De bus had z'n dag niet zo waardoor het allemaal ontzettend lang duurde. Tegen de tijd dat ik eindelijk bij de trein was, was ik moe, chagrijnig en koud. Snel terug naar huis en nog even in bed liggen tot ik de meiden weer moest halen.

Woensdag en gisteren stonden vooral in het teken van opruimen, wassen draaien, tas pakken, kerstkaarten schrijven en uitrusten. Ik ben zo ontzettend moe. Ik merk dat mijn geduld iets minder is en dat ik enorm chaotisch ben op dit moment. Ik kan dan ook niet wachten tot ik dinsdag naar Nederland vertrek! Nu dus de dagen aftellen! Iedereen is hier trouwens toe aan vakantie. We zijn allemaal verkouden en de kinderen zijn ook iets sneller chagrijnig dan normaal. Ach, hoort er ook bij. Hopelijk zijn we in het nieuwe jaar weer allemaal fris en fruitig!

De vlog van deze dagen moet ik nog even editen. Daar had ik de afgelopen dagen de energie, tijd en concentratie niet voor, dus dat doe ik zo snel mogelijk in de vakantie!

Voor nu ga ik nog even mijn was opvouwen en opruimen en daarna ga ik heerlijk slapen, weltrusten!

1.5 uur later: dus...bijna gelukt. Ik wilde nog 'even' de foto's van m'n mobiel halen, in collages zetten en uploaden..oops. Maar nu echt slapen!

Liefs, Es

Ohja, Londen is heel mooi. En ik woon er. En dat is tof. Ok. Doei.

Reacties

Reacties

Esmee

Superleuk dag je daar bent en dat we mee kunnen kijken !!! Heel veel plezier nog en tot in de Ardennen!????????????

Esmee

De ?? waren Smileys ..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active