Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 5 ~Sinterklaas, supermarkten en een verrassing!

Maandag 10 november tot zondag 23 november

Hallo lieve mensen!

Als eerste even een hele grote sorry! Ik probeer een soort ritme aan te houden dat ik elk weekend een nieuwe blog plaats, maar de afgelopen weken is dat lichtelijk mislukt...oops. Maar...om het goed te maken heb ik aan het einde een verrassing voor jullie!Niet nu stiekem snel naar onder scrollen, maar geniet eerst nog even van mijn verslag van de afgelopen 2 weken!

Maandag 10 november ging, na de standaard werkochtend, naar Kingston samen met Maudi. We hadden afgesproken, omdat we allebei even onze frustraties kwijt wilden over van alles en nog wat. Stiekem is het dan best fijn om samen even een uurtje over alles te zeuren om vervolgens gezellig met elkaar te lunchen om weer vrolijk te worden! Daarna was het tijd voor boodschappen. Terwijl zij voor haar gezin wat dingen kocht, kocht ik dingen voor die van mij. We voelden ons ontzettend oud en een soort huismoeders, maar ohoh, wat was dat gezellig. Ons karretje had een afwijking naar rechts, waardoor ik van alles heb omgereden en aangereden!

De dagen erna werd ik ziek. Geen idee wat het precies was, maar alles deed pijn, het eten smaakte niet en mijn hoofd leek te ontploffen. Na 2 dagen vond ik het wel weer genoeg en ging ik donderdag mee op schooltrip met de jongste meiden. We gingen met de bus naar een Shakespeare tempel. Daar moesten ze zelf een stuk van hem opvoeren met zelf geknutselde maskers. Erg leuk om mee te maken en gezellig met die kinderen te kletsen! Blijkbaar vond mijn lichaam het niet zo tof dat ik weer dingen deed, want vrijdag bracht ik weer door in mijn bedje.

Zaterdagochtend kwam er een pakketje voor mij aan. Daarin zaten want Nederlandse tijdschriften, chocola en een hele lieve kaart van mijn familie. Super leuk om die te krijgen! Daarna geskypt met een groep vrienden die een reünie hadden. Super gezellig om die allemaal weer even te zien en te spreken! Na het skype gesprek moest ik snel mijn spullen pakken en richting de trein, want ik had afgesproken met Merel en Janneke! We gingen naar Chinatown en na daar geluncht te hebben, zijn we via Picadilly Circus en Regent Street naar Oxford Street gelopen. Het was ontzettend druk overal, dus echt rustig kijken was er niet bij, maar gezellig was het wel! ’s Avonds samen met Janneke eerst pizza gegeten en daarna naar de The Imitation Game geweest in de bioscoop. Super gave film!

Zondagmiddag vertrok ik richting Heathrow Airport om daar Maudi steunen. Haar moeder was een weekje lans geweest en ging nu weer terug naar Nederland. Maus vond het een fijn idee als ik er was om haar te steuenen en af te leiden. Natuurlijk laat je je vriendinnetjes op zulke momenten niet alleen, dus ik heb haar de rest van de tijd gezelschap gehouden. Nu hadden wij het plan om op Heathrow wat te eten. Aangezien het een van de grootste luchthavens in de wereld is, moet er wel iets te eten te vinden zijn, dachten wij…niet dus. Wij zaten in terminal 5 en dit was een soort achterafsgebouw met helemaal niks. Dus stonden wij daar met een lege maag. Vervolgens hadden wij het geniale idee om naar de dichtstbijzijnde Mac te rijden. Het was volgens de tomtom 10 minuten rijden, maar wegens ons geweldige richtingsgevoel werd het 30 minuten, nadat we 5 keer over dezelfde rotonde fout waren gereden. Toen we eenmaal aan waren gekomen, bedacht Maus dat ze moest oppassen. Dus hup, snel eten gehaald, afscheid genomen en ze ging weer richting haar huis. Toen stond ik daar in de middle of nowhere..alleen..Gelukkig heb ik de app Citymapper (aanrader!) en kon ik zien welke bussen ik moest nemen. Nadat ik eerst 10 minuten langs een onwijs drukke weg moest lopen, kwam ik aan in een soort vage straat met een bushalte. Nu weten de mensen die mij kennen dat ik niet zo’n grote held in het donker ben, dus dit was al een heel avontuur op zich. Vervolgens kwam de bus eraan en bleek ik de enige vrouw te zijn. Dan voel je je toch niet zo op je gemak als al je mannen je bekijken alsof je een stuk vlees bent. Gelukkig kwam er na 30 minuten een einde aan de rit en was ik gelukkig bijna thuis. Eenmaal thuis rolde ik doodmoe mijn bedje in na dit nachtelijke avontuur.

Iets wat ik hier helemaal niet meekrijg is het hele sinterklaasgebeuren. Stiekem vind ik het helemaal niet zo erg, want volgens mij is Sinterklaas dit jaar vooral een feest vol met discussies, maar dat even ter zijde. Het enige wat ik echt wel een beetje mis, is het sinterklaassnoep. Pepernoten kennen ze hier niet, laat staan de chocoladeversie. Gelukkig was er afgelopen maandag een Nederlandse Sinterklaas&Kerstmarkt ergens in Londen! Samen met 4 andere Nederlandse aupairs gingen we daar heen. Heerlijk om even rond te lopen tussen de Nederlandse dingetjes. Natuurlijk gingen we niet met lege handen naar huis :) Daarna nog even met z’n alleen een Starbucks gehaald. Ik koos dit keer voor een groene thee, maar ugh, dat was een foute keus. Ik ben echt dol op de starbucks, maar sorry guys, die thee van jullie is niet te drinken!

Woensdag had ik afgesproken met Ann-Sophie. Een Duits meisje dat ik voor het eerst ging ontmoeten. Het klikte harstikke goed en we hebben een hele gezellig middag gehad op Oxford Street en hebben lekker gekletst. Dit gaan we zeker vaker doen! Het is zo leuk dat alle meisjes waarmee je afspreekt zo aardig zijn! Tenminste, tot nu toe, haha. Vrijdag heb ik nog afgesproken met Merel. We gingen vlak bij haar lunchen en hebben weer even bijgepraat!

De rest van de dagen heb ik niet heel veel bijzonder dingen gedaan. Lekker uitgerust, wasjes gedraaid, boodschappen gedaan etc.

Zaterdag had ik een hele toffe dag op de planning staan, want ik ging naar de bios met Maus! We gingen naar Westfield, een onwijs groot winkelcenturm in Londen. Daar gingen we naar The Hunger Games; Mockingjay part 1. Ik ben ontzettend fan van de boeken en de films, dus ik was heel erg blij dat hij eindelijk draaide. En ohoh, wat was die tof! Ga hem zeker kijken als je hem nog niet gezien hebt! Daarna nog lekker rondgelopen door het gigagrote winkelcentrum om vervolgens met de bus (met leuke jongens!) terug te gaan richting Waterloo. Zo fijn dat als je hier een leuk iemand ziet, dat je dat gewoon tegen elkaar kan zeggen, want ze verstaan je toch niet! Nu is het natuurlijk wachten op de dag dat die ene leuke jongen wel verstaat wat je zegt…

Vandaag heb ik niet zo heel veel bijzonder dingen gedaan. Ik ben weer naar de Teddington Baptist Church geweest en vanmiddag heb ik aan de verrassing gewerkt, geskypt met wat vrienden en mijn familie.

Al met al waren het 2 erg drukke weken. De komende tijd gaat echt een heerlijke tijd worden! Heel Londen is in de kerstsfeer en het geeft zo’n warm en knus gevoel! Nu alleen nog wachten tot de regen overgaat in sneeuw!

Tot slot had ik jullie nog een verrassing beloofd! Afgelopen week begon het steeds meer in mijn hoofd op te komen om eens te gaan vloggen (filmen) over wat ik zoal doe en beleef. Toen ik het er op Skype met 2 vriendinnetjes over had, waren die meteen heel erg enthousiast en daarom heb ik vrijdag en zaterdag gevlogd! Vanmiddag heb ik de hele middag het aan elkaar zitten editen en dat was toch lastiger en meer werk dan verwacht, maar het is gelukt! Ik doe het overigens in de eerste plaats voor mezelf, omdat ik dit avontuur op zoveel mogelijk manier wil vastleggen! Maar natuurlijk doe ik dit ook om mijn familie, vrienden en andere geïnteresseerden en zo goed mogelijk beeld van mijn leven hier te weten! Ik weet dat de kwaliteit soms om te huilen is en dat het er allemaal niet erg professioneel uit ziet, maar hé, dat ben ik ook niet! Laat gerust weten wat je er van vindt, want als jullie het leuk vinden dan kan ik het vaker/altijd gaan doen! En ohja, als er iemand is die meer verstand heeft van editen etc. laat het even weten, want ik snap er dus niks van, haha.

Nu ga ik lekker slapen, want morgen weer om 06:45 opstaan!

Liefs, Es

p.s. Dusssss, ik probeer heel enthousiast de vlog in het verhaal te plaatsen, maar dat mislukt in beetje..:( Dus je kunt hem of bij de video's kijken of op youtube via:https://www.youtube.com/watch?v=H2yxRb7ogdY

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active