Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 4 ~ Regen, vuurwerk & pizza!

Woensdag 5 november tot zondag 9 november

Hallo lieve mensen!

Zondagavond 21:00; overal om mij heen klinkt vuurwerk en ik hang telkens uit het raam om foto's te maken, terwijl ik eigenlijk dit stuk moet schrijven. Oops. Zoals ik de vorige week zondag vertelde, waren er deze week allemaal vuurwerkshows vanwege bonfire. Doordeweek viel het wel mee, maar vanavond was het echt gigantisch veel. Heel de lucht was verlicht van het vele vuurwerk. Natuurlijk zal ik heb ik weer een heleboel foto's gemaakt en ik zal er hopelijk vanavond nog een paar van delen en anders morgen!

Dinsdag heb ik nog een blog geschreven over Halloween en afspreken met Merel. Woensdag was ik ontzettend moe van dinsdag en heb ik niet zo heel veel nuttigs meer gedaan, behalve de was opvouwen. Donderdag besloot ik dat het tijd was om te winkelen en ging ik naar Kingston. Hier zitten een heleboel winkels waaronder de Hema, H&M en Primark. Verder zit er een hele grote Mall met wat duurdere merken. Midden in de mall stond een soort sneeuw/kerst teddybeer spektakel, waar kleine kinderen voor op de foto konden. Natuurlijk moest ik, als ultime toerist, ook even een foto maken. Op de terugweg kon ik voorin in een dubbeldekker bus zitten. Ik was helemaal happy en heb met een grote lach op m'n gezicht als een soort 6-jarig kind de rest van de tijd overblij zitten zijn in de bus! 's Avonds maakte ik een wraptaart uit de oven als avond eten. Leuk idee, maar de uitvoering iets minder. Toen ik de wraptaart uit de oven wilde halen, liet ik de springvorm vallen en lag de taart op z'n kop in de oven. Oops. De kinderen vonden het overigens erg grappig...

Vrijdagochtend ging ik samen met mijn hostmum en een van de kinderen naar een supergrote Sainsbury's, wat een supermarkt is. Ze zijn qua grote en beetje vergelijkbaar met van die hypermaché's in Frankrijk. Het voordeel van zo'n megagrote is dat ze er alles hebben. Het nadeel was wel dat je elkaar kwijt raakte en als je iets moest zoeken dan was je lang bezig! Vrijdagmiddag moest ik naar mijn afspraak voor mijn National Insurence Number, soort BSN-nummer. Die heb ik hier nodig om een bankrekening te kunnen openen. Om 14.25 had ik de afspraak en ik zat er keurig om 14.15. Het was bij een soort immigratiedienst ofzo. Er waren in ieder geval nog een heleboel andere mensen die niet uit Engeland kwamen en net als ik zaten te wachten. Na ruim een uur wachten was ik om 15.30 eindelijk aan de beurt. Vol goede moed liep ik achter het mannetje aan dat mij zou gaan helpen. Hij stelde wat vragen, voerde zijn pas in de computer, tikte zijn wachtwoord in en....het hele systeem lag eruit, omdat hij hem verkeerd intoetste. Nadat hij eerst 2 minuten vol ongeloof na zijn toetsenbord had zitten staren, kwam hij weer tot leven en begon paniekerig zijn collega's erbij te roepen. Nadat een slim ICT-mannetje erbij was gekomen en het probleem was gefixt, werd ik weer weggestuurd, zodat hij mijn gegevens kon contorleren. Drie kwartier laten kreeg ik mijn paspoort terug en kon ik gaan. Inmiddels was het 17:00, donker en ijskoud. Ik was enigzins verdwaald, pakte de verkeerde bus, moest in de spits met de trein reizen (NS-treinen zijn er niks bij) en kwam er na een half uur reizen achter dat ik chocola op mijn wang had. Ohja, dat Insurence Number heb ik volgens de man trouwens niet nodig als ik bij de wat minder grote banken een rekening open...ZUCHT.Kortom, niet mijn meest leuke middag in Londen. Gelukkig hebben we dat ook weer gehad en kan ik er nu om lachen!

Zaterdag besloten Maudi, Merel en ik dat we Richmond onveilig gingen maken. In het begin van de middag spraken we af en hebben heerlijk zitten eten en kletsen in een pizzaria. Toen we daaruit kwamen was het prachtige weer omgeslagen in een hoosbui. Merel was zo slim om een paraplu mee te nemen, maar Mau en ik natuurlijk weer niet :) Snel dus even de winkel ingerend en er eentje gekocht. Het bleef de rest van de middag keihard regenen en daarom besloten Merel en ik om maar in de Starbucks te gaan zitten en verder te kletsen. Erg gezellig middag gehad met die twee meiden!

Zondagochtend wilde ik graag naar een kerkdienst van de Baptist Church in Teddington. Om kwart voor 10 stapte ik op de bus richting Teddington. Perfect op tijd. Todat er opeens een soort optoch door de straten liep en de bus stapvoets moest rijden. Gelukkig was ik, na een sprintje, nog op tijd! Het was een hele gezellig gemeente en ik werd meteen door allemaal mensen aangesproken en voelde me erg welkom. Vandaag is het Memorial Day, wat hier de dodenherdenking is. De dienst stond dus ook in het teken daarvan en we volgden live de dodenherdeking waar de Queen was. DIe optoch bleek daar achteraf ook voor te zijn.

Vanmiddag heb ik even met thuis geskypt. Iets wat nog best lastig was aangezien de verbinding niet zo denderend was. De helft van het gesprek bestond dan ook uit: 'Kun je me horen?' 'Wacht, je loopt vast!' en 'Ik versta je niet.' En even overlegd over de vakantie en kerst etc. en ik ben van dinsdag 23 december tot maandag 5 januari in Nederland! Dus als je dan iets met mij wilt afpsreken, laat het even weten!

De komende week heb ik al een dagje begeleidster zijn bij een activiteit op school bij de jongsten staan en morgen ga ik weer met Maudi afspreken! Nu ga ik nog even verder luisteren naar het vuurwerk!

Tot de volgende keer. Liefs, Es

Reacties

Reacties

Judith Brouwer

Fijn dat je het zo leuk hebt Esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active