Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 3 ~ Halloween, pannenkoeken & poppies

Maandag 3 november & dinsdag 3 oktober

Hello there!

Oeps...in mijn vorige blog ben ik helemaal vergeten om over Halloween te vertellen. In Nederland weten we half wat het inhoudt, maar in Engeland is het serious bussines. Alle kinderen worden in een kostuum gehesen, geschminkt en 'eng' gemaakt. Daarna is het eingenlijk gewoon een kwestie van zoveel mogelijk snoep verzamelen en jezelf misselijk eten, jeeh. Samen met de jongste 2 en 11 kinderen van hun school (en gelukkig nog wat andere moeders) ging ik trick and treaten op vrijdagavond. De meisjes waren verkleed als skelet en draculadochter (denk ik...). Voordat we met de hele groep op pad gingen, kregen we eerst bij iemand thuis een stukje pizza om alvast een bodem te leggen voor al het snoep. Die pizza werd meteen gevolgd door oranje cupcakes en heksenhoedjes van chocola. Daarna zijn we met z'n allen zo'n 2 uur lang door de wijk gelopen om aan te bellen bij huizen waar een pompoen stond. Na die tijd hadden de kinderen allemaal een emmer vol met snoep. Bij een café kreeg ik een caramelappel in mijn handen gedrukt. Erg lekker, maar ik heb de rest van de tijd niet meer kunnen praten, omdat de caramel vrij plakkerig was...De kinderen hebben nog 2 dagen rond gestuiterd van alle suikers, maar het was het zeker waard!

Gisteren (maandag) was de laatste vakantiedag van de jongste meiden en zijn we op stap geweest! We gingen met de bus en underground naar Kensington waar we in een Nederlands pannenkoekenhuis (Old Dutch) pannenkoeken gingen eten. De meiden deelden een enorm bord met poffertjes, ijs en slagroom en ik had een gigantische pannenkoek met peer en kaneel. Heerlijk gegeten en daarna doorgegaan naar het Science Museum. Beetje vergelijkbaar met Nemo, maar minder proefjes en meer theorie. Het was leuk, maar om heel eerlijk te zijn, was het te groot. Daardoor raakte ik ten eerste de weg kwijt en had ik ten tweede geen idee hoe de route precies liep en wat ik als eerst moest lezen. Leuk om een keer geweest te zijn, maar ik kan wel leuker plekjes bedenken om mijn tijd door te brengen! Nu kan niet alles altijd 100% fun zijn en de meiden vonden het heel erg leuk, dus ach..hebben we dat ook weer gehad!

Vandaag was het weer de eerste dag vroeg op staan. Oef, voor ons allemaal even moeilijk. Nadat ik de meisjes op school had afgezet, ging ik meteen door naar Waterloo (groot treinstation) om daar Merel te zien! Na wat vertraging gingen we vanaf Waterloo naar de Londen Eye. Hier hebben we even getwijfeld om erin te gaan, want het was enorm helder en er stond geen rij, maar we hadden allebei geen zin om daar nu geld aan uit te gaan geven (meer dan 20 pond). Dus na wat foto's doorgelopen naar de Big Ben om wat foto's te maken. Daarna langs te Thames gelopen richting de Tower Bridge en Londen Tower. Dit was zo'n 45 minuten en was toch iets langer dan gedacht. Gelukkig was het lekker weer en hadden we zo genoeg tijd om gezellig te kletsen en elkaar beter te leren kennen. Bij de Londen Tower staan op dit moment honderduizenden rode poppies (klaprozen) ter nagedachtenis van de gevallen soldaten in de WOI. Ze zijn sinds juli bezig met planten en 11-11 worden de laatste geplant. Enorm indrukwekkend om zoveel poppies bij elkaar te zien. Wij waren niet de enige die wilden kijken en toen we de drukte weer ontvlucht waren, hebben we geluncht met uitzicht op de Tower Bridge en Thames. Daarna besloten we om even naar Oxford Street te gaan.

Vol goede moed gingen wij opweg naar het metrostation. Daar aangkomen moesten we eerst 2 gigantisch steile roltrappen (help, eng!) naar beneden om vervolgens, na door een lange tunnel gelopen te hebben, weer 2 gigantisch steile roltrappen omhoog te gaan. Wij helemaal verbaasd wat er nou het nut van was. Achteraf bleek dat we ondergrond naar een ander metrostation waren gelopen, omdat we alleen vanaf daar richting Oxford Street konden, dus... Na dit avontuur hebben we een halfuurtje in Oxford Street gelopen, waar ik een sleutelhanger kocht voor mijn sleutels en een gitaarplectrum met London erop! Heel erg tof, maar op dit moment ben ik nog even gitaarloos...

Bij de foto's staan wat foto's van Halloween, pannenkoeken en dagje Central Londen!

Morgen een dagje uitrusten van vandaag en de 2 manden was opvouwen.Jaajaa, soms werk ik nog wel eens hier..(;

Slaap lekker! Liefs, Es

Ohja, van dat mooie weer van vanmorgen is niks meer te merken...Vanaf 3 heeft het alleen maar geregend. Tja, niks is zo veranderlijk als het Britse weer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active