Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 2 ~ Vakantie!

Maandag 27 oktober tot zondag 2 november

Hallo lieve mensen!

afgelopen week was het VAKANTIEEEEEEE! Nouja..voor de kinderen. Dit betekende dus dat ik absoluut geen vakantie had, maar mij hoor je niet klagen! De oma van de kinderen was er tot donderdag om tijd met de kinderen door te brengen en mij wat werk uit handen te nemen. Dit was ontzettend fijn. Zo kun ik elke dag uitslapen tot een uur of 8/9, terwijl zij eruit ging met de kinderen en met hun ontbeet. De rest van de tijd hebben we het eigenlijk vrij rustig aangedaan. Er waren een aantal playdates, sleepovers en andere activiteiten afgelopen dagen, maar het was vooral heerlijk ontspannen voor ons allemaal. Geen gestress om op 9 uur op school te zijn etc. Op maandag was het geweldig weer, waardoor we naar het park konden om te gaan voetballen! Woensdag was het dan weer erg zielig weer, dus toen hebben we een spelletjesmiddag gehouden. Ondanks dat ik laatste werd (sniksnik), was het wel erg leuk! Donderdag besloten we om 's avonds een maak-je-eigen-pizza-avond te houden. Iedereen kreeg een beetje pizzadeeg en mocht deze naar eigen idee vormen en beleggen. Erg leuk en lekker om te doen!

Vanavond zijn we naar het bonfire event in Richond geweest. Bonfire is een soort feest om te vieren dat een aanslag op het House of Parlements niet lukte. Dit vieren ze met o.a. vuurwerkshows in de stad. Wij gingen naar een van de bekendere in Richond wat 5 minuten rijden is vanaf hier. Als eerst gingen we in een pizzaria eten samen met vrienden van mij hostfamily. Het was een klein restaurantje, dus toen wij aankwamen met z'n zestienen was meteen de helft van de tafels bezet. Heerlijk gegeten en daarna moeten rennen naar de vuurwerkshow, omdat we te laat waren gaan eten. Het vuurwerk was ongelofelijk leuk om te zien en wel wat beter dan de vuurpijltje bij oud en nieuw die er bij mij thuis worden afgestoken (no offense Corné)!

Nu liggen alle kinderen op bed en begint morgen langzaam het normale leven weer. De jongste 2 zijn morgen nog vrij, dus ik ga morgen met hun naar Kensington Palace, waar Kate en William wonen.

Deze week bestond vooral veel uit thuis zijn, spelletjes doen en eten koken. Het was heerlijk om even een weekje rustig aan te doen, maar stiekem heb ik er ook wel weer zin in om wat meer tijd te hebben om zelf op uit te trekken en dingen te doen. Tot nu toe heb ik eignelijk nog niet veel dingen gezien. Dus de komende weken maar even veel afspraakjes plannen om in ieder geval alle toeristische dingene en keertje te doen!

Langzamerhand begin ik trouwens ook best wel wat dingen te missen uit Nederland. Als eerste mijn lieve vrienden en famlie. Gelukkig bestaat er skype en van echte heimwee heb ik eigenlijk nog nauwelijks last van gehad! Iets wat ik wel ontzettend mis is fietsen. Hier ga je of lopen en als het niet te lopen is, ga je met de bus/auto. In Nederland doe je zoveel dingen op de fiets. Dat merk ik nu pas! Lopen is nou niet mijn meest favoriete bezigheid, ik fiets veel liever. Hier kennen ze ook wel fiesten, maar ik ben wel van plan om in een stuk en levend weer terug te keren naar Nederland en dan is fietsen gewoon niet zo'n vielig idee. Daarnaast mis ik nog kleine dingetjes als hagelslag, al mijn fotolijstjes en decoratie in mijn kamer (het is hier toch wel een beetje leeg), de helft van mijn kleding en mijn sportschool. Op dit moment kan ik hier nog niet sporten, omdat ik nog geen bankrekening heb hier. Lang en ingewikkeld verhaal wat niet boeiend is, maar dat ik niet kan sporten is wel vervelend. Gelukkig zijn al deze dingen niet heel erg en komt dat allemaal wel weer goed. Ik geniet dus nog steeds ontzettend hard van mijn leven hier en ben elke dag nog heel erg blij met mijn besluit!

Dit stukje wordt alweer veel langer dan ik gepland had, dus ik ga snel stoppen en even skypen met wat leuke mensen!

Liefs, Es

p.s. Ik zal weer wat foto's van deze week in mijn fotoboek zetten!

Reacties

Reacties

Opa en Oma

Fijn te lezen dat je zo geniet. Door je blog genieten wij mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active