Esther-Brouwer.reismee.nl

Het leven als au pair ~ 1 ~ Ik leef nog!

Woendag 15 oktober tot zondag 26 oktober

Hallooo lieve mensen!

Ja, ik leef nog steeds! Sommige van jullie moeten inmiddels gedacht hebben dat ik verdwaald was in Londen en nooit was aangekomen. Niet dus. Ik heb het de eerste anderhalve week gewoon zo druk gehad dat ik er geen moment aan heb gedacht om een blog te schrijven. Om het een beetje goed te maken heb ik nu een heeeeele lange met al mijn verhalen van de eerste anderhalve week. Pak wat te drinken, ga er lekker voor zitten en geniet!

Woensdag 15 oktober vloog ik, na enige vertraging, vanaf Schiphol naar Gatwick. Op Schiphol moest ik afscheid nemen van mijn familie, dit was wel even een moeilijk moment! In het vliegtuig had ik drie stoelen helemaal voor mezelf (whooeehoeee), omdat het vliegtuig niet vol was geboekt. Tijdens de vlucht kregen we een warme chocolademuffin. Toen wist ik al dat de komende maanden helemaal geweldig gaan worden! Op Gatwick stond mijn hostmum mij op te wachten en zijn we naar huis gereden. Daar aangekomen zijn we de jongeste kinderen van school wezen halen. Heel erg leuk en apart tegelijkertijd om ze dan toch echt in real life te onmoeten! De dagen erna stonden vooral in het teken van elkaar leren kennen, de dagelijkse routine leren en bustijden onthouden. Zaterdagmorgen had ik afgesproken met Janneke, een Nederlands meisje dat ook in Londen zit als au pair, op Waterloo. Dit is een van de vele grote treinstations in Londen. Waterloo is vlakbij de Londen Eye. We zijn er langs gelopen en hebben daarna een heel stuk langs de Thames gelopen om vervolgens 2 uur lang in de Starbucks te kletsen en te schuilen voor de regen. Dit was erg gezellig samen met haar! Zaterdagavond vroeg Maudi, ook een Nederlandse au pair, of ik zit had om samen met haar en nog 4 au pairs naar een pub te gaan. Natuurlijk vond ik het gezellig om andere au pairs te leren kennen en ging ik mee. Mijn idee van een pub was dat je er gewoon gezellig gaat zitten en een drankje gaat doen. Niet dus, oops. Deze pub was meer een soort club en als de Engelsen uitgaan dan dragen ze heeeele hoge hakken en heeeele korte rokjes en heeeele strakke topjes. En ik kwam daar aan in mijn spijkerbroek, shirtje en laarsjes...Ondanks dat ik me lichtelijk underdressed voelde, was het een hele gezellig avond met de meiden!

Maandag had ik weer afgesproken met Maudi om gezellig te winkelen in Kingston. We vonden daar de Hema en gingen helemaal los! Chocoladepepernoten, stroopwafels en chocoladeletters..alles hadden ze hier! Het enige wat we nog misten was de hagelslag...

Dinsdag ben ik samen met de oudste naar Hampton Court geweest. Dit was vroeger het kasteel van Henry VIII (De Willem van Oranje van Engeland). Erg leuk om een stukje geschiedenis te leren van Engeland!

De rest van de week heb ik overdag niet heel veel bijzonders gedaan. Een aantal keer naar de winkels om wat leuke dingetjes voor mijn kamer te halen en voor de rest even uitgerust van alle vele indrukken die ik op had gedaan.

Voor de mensen die nu trouwens denken dat ik de hele dag alleen maar leuke dingen doe, zal ik even kort uitleggen wat ik overdag zoal doe. Vanaf 7 uur tot 9 uur ben ik bezig om de jongste wakker te maken, met ze te ontbijten en ze naar school te brengen. Daarna heb ik vrij tot ik ze om 3 uur weer ophaal. Dan verschilt het per dag tot hoe laat ik met ze bezig ben. De ene dag kook ik voor ze en breng ik ze daarna ook naar bed en de andere dag ben ik na het eten lekker vrij. In principe heb ik overdag dus lekker voor mezelf om leuke dingen te doen!

Afgelopen vrijdag kreeg ik van Maudi de vraag of ik het leuk vond om mee te gaan naar een live-show van The X-factor. Uuhh....JA NATUURLIJK! Een vriendinnetje van haar had een vriendinnetje die tickets voor de show had en ze zocht nog mensen om mee te gaan. Nu vonden we dit heel erg leuk, dus gingen wij gisteren richting Wembley om daar rond 14:00 met het Spannse meisje af te spreken die de tickets had. De show begon pas om 20:00, maar ze geven meer tickets weg dan er plekken zijn, dus we moesten er op tijd zijn. Toen wij aankwamen stond er al een behoorlijke rij en hebben we ons erbij gevoegd. Gelukkig scheen de zon en vloog de rest van de middag om door het gezellig kletsen en niet te vergeten, veeeeel eten. De live-show was echt ontzettend tof om naar toe te gaan! Zo anders dan je op tv ziet. De studio is in het echt veeeel kleiner dan hij op tv lijkt. In Engeland is het blijkbaar normaal dat na elk liedje (soms 2) er weer een korte break is. In die tijd werden de haren en make-up van The Judges weer opgefrist en het podium opgebouwd. De kandidaten waren over het algemeen erg goed en we hebben ontzettend genoten van de avond! Toen ik rond 00:30 thuis was, was ik helemaal kapot en ben ik heerlijk gaan slapen! Vandaag heb ik het rustig aangedaan en met wat mensen geskypt!

Zo. Dat was mijn afgelopen anderehalve week in een notendop! Voor mijn gevoel zit ik er al veeeeel langer hier in Londen dan anderhalve week. Het is nog steeds een beetje bizar en stiekem geloof ik het ook nog niet helemaal! Aankomende week hebben de kinderen vakantie, dus ik zal vooral veel leuke dingen met hun gaan doen!

Als je meer van mijn verhaal wilt horen, vraag er dan gerust naar via facebook/mail/mobiel/postduif! En ik beloof dat ik nu iets sneller iets van me zal laten horen! :)

Heel veel liefs vanuit het geweldige Londen, Es

Ohja, ik heb nu een UK-number. Dus als ik op mijn Nederlandse nummer niet snel reageer dan komt dat daardoor. Ik zal waarschijnlijk ook terug antwoorden vanaf mijn Engelse!

Reacties

Reacties

Opa en Oma

Wat een avonturen joh!
Komende week wordt dus hele dagen werken :-)
Sterkte en geniet ervan
Opa en Oma vd Meer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active